Pallet Shuttle
Poloautomatický systém nahuštěného skladování s vysokou propustností, který využívá k umísťování a odebírání palet v regálové struktuře motoricky poháněný kyvadlový vozík.
Produkt
Vývoj systémů nahuštěného skladování palet: větší kapacita, rychlost i propustnost
Paletové kyvadlo, Pallet Shuttle, je poloautomatizovaný skladový systém pro nahuštěné skladování, kde elektrický zakladač jezdí sem tam po kolejnicích ve skladovacích zálivech a nakládá a vykládá palety se zbožím. Celý proces řídí pracovník obsluhy, který nasazuje zakladač mezi regály pomocí vysokozdvižného vozíku a řídí ho z tabletu.
Ve srovnání s jinými systémy nahuštěného skladování, jako jsou drive-in regály, systém kyvadla zvyšuje skladovou kapacitu, urychluje toky zaskladňování a vyskladňování zboží a současně zvyšuje počet produktů, které je možno uskladnit. Systém je rovněž k dispozici v plně automatizované verzi s jeřábovými zakladači a přepravními vozíky.
Výhody systému paletového kyvadla Pallet Shuttle
- Úspora času a vyšší produktivita: kyvadlový vozík rychle provádí zadané příkazy a vysokozdvižný vozík operuje v uličce, aniž by vjížděl mezi regály. To zkracuje doby zaskladňování/vyskladňování a zvyšuje počet cyklů za hodinu.
- Úspora prostoru: skladovací zálivy mohou být hlubší než 60 m s minimální mezerou mezi úrovněmi, což zvyšuje kapacity skladu.
- Úspora nákladů: optimální využití prostoru snižuje rozlohu, kterou systém zabírá, a tím snižuje náklady na skladovací plochu. A ve skladech chladíren to znamená menší plochu k vychlazení s výsledkem snížení spotřeby energie.
- Různé skladové jednotky: seskupení skladových jednotek podle zálivů místo celých uliček umožňuje skladovat větší rozmanitost produktů ve skladovém systému.
- Kompatibilita s režimem LIFO (poslední dovnitř - první ven) a FIFO (první dovnitř - první ven): systém je schopen spolupráce se strategií správy zásob LIFO (poslední zaskladněný produkt se vyskladňuje jako první) i FIFO (první zaskladněný produkt opouští sklad jako první).
- Snadné používání: všechny funkce systému se řídí z ovládacího tabletu opatřeného intuitivním uživatelským rozhraním.
- Bezpečnost: protože vysokozdvižné vozíky neoperují mezi regály, jejich kovová konstrukce zůstává nepoškozená a riziko nehody a úrazu je minimální.
Ve srovnání s jinými řešeními nahuštěného skladování je systém s kyvadlově jezdícím vozíkem rychlejší, přizpůsobivější a bezpečnější
Aplikace systém paletového kyvadla Pallet Shuttle
Pro firmy, které potřebují nahuštění skladování s maximální propustností
Paletové kyvadlo je dokonalé skladovací řešení sloužící k posílení produktivity skladů, které potřebují výrazně zvýšit skladovací kapacitu a současně usnadnit a zefektivnit operace zaskladnění a vyskladnění.
Jak funguje regálový systém s paletovým kyvadlem Pallet Shuttle?
Poloautomatické řešení zahrnující vozík jezdící sem a tam, vysokozdvižný vozík a skladníka
Pomocí vysokozdvižného vozíku nastaví skladník paletový vozík na začátek zálivu. Pak položí paletu na kolejnice těsně nad kyvadlový vozík. Kyvadlo pak paletu nadzvedne a přepraví ji na nejbližší volné místo. Obsluha ovládá vozík z tabletu.
Svědectví
Konfigurace skladu s kyvadlovým paletovým vozíkem Pallet Shuttle
Různé možnosti rozvržení pro nalezení řešení, které nejlépe vyhoví logistickým potřebám vaší společnosti
Volba konfigurace k realizaci závisí na faktorech jako je velikost zařízení, počet skladových jednotek, potřebná skladová kapacita, systém správy zásob a požadované zbožní toky.
Součásti paletového kyvadla Pallet Shuttle
Regálový systém s paletovým kyvadlem Pallet Shuttlese skládá z jednoho nebo více paletových vozíků, regálové jednotky, v níž vozík jezdí, ovládacího tabletu a řady bezpečnostních prvků, které chrání zdraví obsluhy, kvalitu zboží a konstrukční sestavy.
Jádrem tohoto skladovacího řešení je vozík jezdící uvnitř regálu kyvadlovým způsobem. Pohybuje se mechanicky a autonomně díky různým elektronickým součástkám (PLC, baterie, antény, senzory atd.). Obsahuje také řadu bezpečnostních prvků pro prevenci nehod.
Regály s kyvadlem jsou konstrukce pro nahuštěné skladování, které jsou speciálně navrženy tak, aby zajišťovaly bezpečný a plynulý pohyb vozíku kyvadla uvnitř regálu. Jsou opatřeny soustavou kolejnic pro pohyb vozíku a podepření ukládaných palet.
Kromě různých bezpečnostních prvků zabudovaných do vozíku má regálový systém s kyvadlem Mecalux také sadu příslušenství, které pomáhá zvýšit bezpečnost obsluhy a zboží a dodržovat platné předpisy.
Funkce řídicího systému paletového kyvadla Pallet Shuttle
Vysoká provozní všestrannost díky široké škále funkcí
Řídicí systém vozíku paletového kyvadla je zodpovědný za vydávání příkazů kyvadlově jezdícímu vozíku prostřednictvím tabletu připojeného k Wi-Fi. Software má velmi intuitivní uživatelské rozhraní, takže se velmi snadno používá. Všechny funkce lze provádět z tabletu a přiřazovací akce se provádějí dotykem.
Nejčastější dotazy
Paletové kyvadlo - označované také jako regál s pojízdným vozíkem, který se pohybuje tam a zpět v regálu - je poloautomatický skladovací systém pro nahuštěné skladování, který maximálně využívá dostupnou plochu k dosažení vyšší skladovací kapacity. Skládá se z elektricky poháněného kyvadlově jezdícího vozíku, řízeného na dálku obsluhou, který se pohybuje po kolejnicích uvnitř skladovacích regálů a samostatně vkládá a vyjímá palety.
Paletové kyvadlo představuje další vývojový stupeň běžnějších systémů nahuštěného skladování. Například ve srovnání s drive-in regály umožňuje kyvadlový systém skladování rozmanitější palety zboží. Je to proto, že místo uskladnění jednoho typu skladové jednotky v celé uličce může být v každém skladovacím zálivu umístěna jiná skladová jednotka. Navíc nemusí vysokozdvižné vozíky zajíždět do regálů obsluhovaných kyvadlovým vozíkem. To zefektivňuje úkony zakládání a odebírání palet a zvyšuje bezpečnost skladových operací významným snížením rizika srážek a nehod. Současně ve srovnání s posuvnými paletovými regály nebo paletovými regály s organizací toku palet umožňuje paletové kyvadlo větší hloubku zálivů a lepší využití výšky skladu.
Určitě. V jednom skladu mohou vedle sebe existovat různé skladovací systémy (selektivní paletové regály, drive-in regály, paletové kyvadlo s vozíkem jezdícím sem a tam v regálu atd.). Běžnou kombinací je například jedna část skladu s paletovými regály pro skladování širokého sortimentu skladových jednotek s malým počtem palet na jednotku a druhá část vybavená regály s kyvadlovým vozíkem pro skladování homogennějšího zboží s vysokým počtem palet na každou skladovou jednotku.
Ano, přidáním potřebných nosníků a kolejnic, které umožní pohyb kyvadlových vozíků uvnitř regálů.
Paletové kyvadlo je poloautomatický systém s paletovým vozíkem, který se automaticky pohybuje uvnitř regálu. Vyžaduje však, aby obsluha umístila vozík v regálu nebo jej z regálu vyndala, uložila nebo odebrala palety na vstupu do zálivu a z tabletu vybrala a zadala operaci, která se má provést.
Nicméně společnost Mecalux také nabízí i plně automatizovanou alternativu: automatizované paletové kyvadlo. U tohoto řešení jsou vysokozdvižné vozíky nahrazeny zakladačem nebo soupravou překládacích vozíků, které zcela autonomně přepravují kyvadlový vozík a palety ze vstupního bodu každého skladovacího zálivu. Kromě toho jsou v případě tohoto řešení všechny operace řízeny řídicím systémem skladu (WCS).
Ano, to právě je jedna z jeho největších výhod. Především obsluha nemusí s vysokozdvižnými vozíky vjíždět dovnitř regálů, jako je tomu u vjezdových drive-in regálů. A navíc je samotný kyvadlový vozík, který je dodáván s příslušným označením CE, vybaven několika zařízeními, která zajišťují jeho správné umístění v kolejnicích a okamžité zastavení v případě, že narazí na neočekávaný objekt. Systém je rovněž vybaven bezpečnostními kryty, které omezují přístup obsluhy do prostor, v nichž pracuje motorizovaný vozík, a regálovými bezpečnostními sítěmi, které chrání průchody a pracovní prostory před rizikem pádu břemen.
Nejprve obsluha použije vysokozdvižný vozík k umístění kyvadlového vozíku na vstupu do určeného skladovacího zálivu. Pak obsluha položí paletu na kolejnice zálivu těsně nad kyvadlový vozík. Obsluha pomocí ovládacího tabletu odešle příkaz. Kyvadlo pak paletu lehce nadzvedne a přesune ji na nejhlubší volné místo, kde ji uloží. Tento postup se opakuje, dokud není záliv plný. Před uložením poslední palety odebere skladník kyvadlový vozík. Při odebírání palet je postup opačný. Jenom v režimu FIFO se odebírání provádí z opačné strany regálu.
Ano, systém paletového kyvadla může fungovat na principu FIFO (první dovnitř, první ven), kdy první zaskladněná paleta je první vyskladněna. K tomuto účelu je třeba zřídit dvě pracovní uličky: přední neboli nakládací uličku, kde se palety ukládají, a zadní neboli vykládací uličku, kde se zboží odebírá. Tím se zabraňuje tomu, aby si obě operace vzájemně překážely.
Systém je rozšiřovatelný a paletové vozíky lze přidávat podle potřeby. Doporučený počet kyvadlových vozíků se určuje podle počtu požadovaných cyklů za hodinu a podle počtu operátorů aktivně působících v rámci každé pracovní směny. Z jednoho tabletu lze řídit až 18 kyvadlových vozíků.
Ano, i když k tomu je třeba umístit zpola naloženou nebo nepravidelnou paletu na standardní paletu, která slouží jako podřízená paleta.
To je velmi nepravděpodobné, protože vozík má indikátor stavu baterie, který obsluhu upozorní na nízký stav nabití. Pokud by došlo k úplnému vybití baterie na vjezdu do zálivu, lze k opětovnému zprovoznění vozíku použít náhradní baterii. Pokud by se však vozík zastavil ve větší hloubce, dá se vložit druhý vozík, který ho odtáhne pomocí záchranného háku.
Software pro řízení skladu Easy WMS společnosti Mecalux je vybaven modulem WMS & Pallet Shuttle Integration, což je funkce, která zjednodušuje a urychluje práci obsluhy tím, že konsoliduje ovládání systému WMS a paletového vozíku na jediné obrazovce.
Každý vozík unese až 1 500 kg.
Paletový vozík pro kyvadlovou přepravu palet je schopen dosáhnout maximální rychlosti 90 m/min bez nákladu a 45 m/min s nákladem.
Plošina vozíku zvedá paletu přibližně po dobu 2 sekund.
Ano, Na jedné straně existují dva typy vozíků podle provozní teploty: ty, které pracují při okolní teplotě (od +5 °C do +45 °C), a ty, které pracují při chladírenských a mrazírenských teplotách (od -30 °C do +5 °C). Vozíky určené pro provoz v chladném prostředí jsou vybaveny elektronickými součástkami, které jsou chráněny a vyhřívány, aby se zabránilo jejich poškození.
Na druhou stranu se každý typ vozíku dodává ve třech velikostech přizpůsobených nejběžnějším rozměrům palet. V každé konfiguraci je čelní rozměr vozíku stejný, protože v systémech paletového kyvadla se s paletami manipuluje na širší straně (1 200 mm). Liší se pouze jejich hloubka, přičemž každá konfigurace odpovídá jiné hloubce palety (800, 1 000 nebo 1 200 mm).
Lithiové baterie kyvadlového paletového vozíku poskytují autonomii až 10 hodin při plném výkonu v závislosti na teplotě a podmínkách zatížení.
Doba nabíjení lithiové baterie kyvadlového vozíku je 4 až 5 hodin. Pro zajištění nepřerušeného provozu systému se doporučuje mít náhradní baterie.
Pro výšku ani hloubku regálů není žádné technické omezení. Rozměry budou záviset na konkrétních potřebách jednotlivých skladů. Hloubku zálivů určuje homogenita zboží a počet palet na skladovou jednotku. Výška systému je omezena maximálním zdvihem vysokozdvižných vozíků a výškou stropu skladu.
Zeptejte se odborníka