Pallet Shuttle

Pallet Shuttle

Poloautomatický systém nahuštěného skladování s vysokou propustností, který využívá k umísťování a odebírání palet v regálové struktuře motoricky poháněný kyvadlový vozík.

Produkt

Vývoj systémů nahuštěného skladování palet: větší kapacita, rychlost i propustnost

Paletové kyvadlo, Pallet Shuttle, je poloautomatizovaný skladový systém pro nahuštěné skladování, kde elektrický zakladač jezdí sem tam po kolejnicích ve skladovacích zálivech a nakládá a vykládá palety se zbožím. Celý proces řídí pracovník obsluhy, který nasazuje zakladač mezi regály pomocí vysokozdvižného vozíku a řídí ho z tabletu.

Ve srovnání s jinými systémy nahuštěného skladování, jako jsou drive-in regály, systém kyvadla zvyšuje skladovou kapacitu, urychluje toky zaskladňování a vyskladňování zboží a současně zvyšuje počet produktů, které je možno uskladnit. Systém je rovněž k dispozici v plně automatizované verzi s jeřábovými zakladači a přepravními vozíky.

Systém paletového kyvadla Pallet Shuttle efektivně využívá celou dostupnou podlahovou plochu a zvětšuje kapacitu skladu

Výhody systému paletového kyvadla Pallet Shuttle

  • Úspora času a vyšší produktivita: kyvadlový vozík rychle provádí zadané příkazy a vysokozdvižný vozík operuje v uličce, aniž by vjížděl mezi regály. To zkracuje doby zaskladňování/vyskladňování a zvyšuje počet cyklů za hodinu.
  • Úspora prostoru: skladovací zálivy mohou být hlubší než 60 m s minimální mezerou mezi úrovněmi, což zvyšuje kapacity skladu.
  • Úspora nákladů: optimální využití prostoru snižuje rozlohu, kterou systém zabírá, a tím snižuje náklady na skladovací plochu. A ve skladech chladíren to znamená menší plochu k vychlazení s výsledkem snížení spotřeby energie.
  • Různé skladové jednotky: seskupení skladových jednotek podle zálivů místo celých uliček umožňuje skladovat větší rozmanitost produktů ve skladovém systému.
  • Kompatibilita s režimem LIFO (poslední dovnitř - první ven) a FIFO (první dovnitř - první ven): systém je schopen spolupráce se strategií správy zásob LIFO (poslední zaskladněný produkt se vyskladňuje jako první) i FIFO (první zaskladněný produkt opouští sklad jako první).
  • Snadné používání: všechny funkce systému se řídí z ovládacího tabletu opatřeného intuitivním uživatelským rozhraním.
  • Bezpečnost: protože vysokozdvižné vozíky neoperují mezi regály, jejich kovová konstrukce zůstává nepoškozená a riziko nehody a úrazu je minimální.
Kyvadlový paletový vozík je schopen pracovat v regálech o hloubce víc než 60 m

Ve srovnání s jinými řešeními nahuštěného skladování je systém s kyvadlově jezdícím vozíkem rychlejší, přizpůsobivější a bezpečnější

Maheso
Francisco Echegoyan Vedoucí skladu
Maheso
(Dos Hermanas, España)

Aplikace systém paletového kyvadla Pallet Shuttle

Pro firmy, které potřebují nahuštění skladování s maximální propustností

Paletové kyvadlo je dokonalé skladovací řešení sloužící k posílení produktivity skladů, které potřebují výrazně zvýšit skladovací kapacitu a současně usnadnit a zefektivnit operace zaskladnění a vyskladnění.

Paletové kyvadlo od výrobce Mecalux se doporučuje pro sklady s vysokým počtem palet na skladovou jednotku

Skladovací zařízení s velkým počtem palet na skladovou jednotku

Paletové kyvadlo je ideální pro správu velkého počtu palet na skladovou jednotku. V každém zálivu může výt jiný typ skladové jednotky.

Systém paletového kyvadla se doporučuje skladům s vysokými objemy příchozího a odchozího zboží

Sklady s vysokými objemy příchozího a odchozího zboží

Tento systém výrazně urychluje zaskladňování a vyskladňování pro podniky s rychlým obratem velmi homogenního zboží.

Kyvadlové regály šetří energetické náklady chladírnám

Chladírny

Díky optimalizaci prostoru se snižuje objem prostoru, který se musí vychladit, což vede k výrazným úsporám energie.

Paletové kyvadlo urychluje expedici zboží ve skladech se sezónní poptávkou po zboží

Skladovací zařízení pro skladování sezónního zboží

Zefektivnění expedice umožňuje rychle reagovat na vrcholy poptávky během krátkých časových období.

Paletové kyvadlo je dokonalé řešení pro vyrovnávací sklady

Vyrovnávací sklad

Tento systém je ideální pro dočasní skladování zboží, například ve výrobních centrech.

Kyvadlové regály mohou firmám vyřešit problémy s nedostatkem prostoru

Zařízení s potřebou optimalizace prostoru

Kompaktní struktura využívá veškeré dostupné plochy, zejména do hloubky.

Jak funguje regálový systém s paletovým kyvadlem Pallet Shuttle?

Poloautomatické řešení zahrnující vozík jezdící sem a tam, vysokozdvižný vozík a skladníka

Pomocí vysokozdvižného vozíku nastaví skladník paletový vozík na začátek zálivu. Pak položí paletu na kolejnice těsně nad kyvadlový vozík. Kyvadlo pak paletu nadzvedne a přepraví ji na nejbližší volné místo. Obsluha ovládá vozík z tabletu.

Svědectví

Nicopan

Jsme nadšení Paletovým kyvadlem Mecalux, protože díky němu jsme schopni udržet vysokou rychlost naší práce.

Nicolás Espigares Ředitel
Nicopan
(Atarfe, Španělsko)
Coca-Cola Refrescos Bandeirantes

Paletové kyvadlo zvýšilo naši produktivitu, protože motorizované kyvadlo automaticky převáží palety v zálivech. Naši skladníci si na to velmi rychle zvykli. Od prvního dne jsme zaznamenal, že práce jsou prováděny rychleji a bezpečněji.

Alisson Ferreira Vedoucí plánování a logistických operací
Coca-Cola Refrescos Bandeirantes
(Trindade, Brazílie)
Bayer

Zvolili jsme poloautomatický skladovací systém paletového kyvadla, protože to bylo ideální řešení zrychlení naší každodenní výkonnosti. Díky tomuto řešení jsme získali skladovací kapacity, efektivnější zaskladňování a expedici palet a vyšší bezpečnost obsluhy skladu.

Thomas Prunel Vedoucí skladu
Bayer
(Trèbes, Francie)
Frío Dock

S paletovým kyvadlem jsme rozšířili své sklady, zkrátili doby zaskladňování a vyskladňování zboží a ušetřili si práci s údržbou regálů a vysokozdvižných vozíků.

Ezequiel Mulhall Manažer
Frío Dock
(Tortuguitas, Argentina)
Katoen Natie

Regálový systém paletového kyvadla významně zkrátil doby manipulace s materiálem. Navíc nám snížil riziko nehod, protože zakladače nemusí vjíždět do uliček mezi regály.

Giacomo Alberto Mongini Projektový manažer
Katoen Natie
(Rivalta Scrivia, Itálie)
Huijbregts Groep

Jsme nadšení nejen regálovým systémem paletového kyvadla, ale i softwarem, který kyvadlově jezdící vozíky řídí. Od instalace tohoto systému dosahuje náš klad vynikajících pracovních výsledků.

Erik van den Nieuwelaar Manažer pro inovace
Huijbregts Groep
(Helmond, Holandsko)

Konfigurace skladu s kyvadlovým paletovým vozíkem Pallet Shuttle

Různé možnosti rozvržení pro nalezení řešení, které nejlépe vyhoví logistickým potřebám vaší společnosti

Volba konfigurace k realizaci závisí na faktorech jako je velikost zařízení, počet skladových jednotek, potřebná skladová kapacita, systém správy zásob a požadované zbožní toky.

Součásti paletového kyvadla Pallet Shuttle

Regálový systém s paletovým kyvadlem Pallet Shuttlese skládá z jednoho nebo více paletových vozíků, regálové jednotky, v níž vozík jezdí, ovládacího tabletu a řady bezpečnostních prvků, které chrání zdraví obsluhy, kvalitu zboží a konstrukční sestavy.

Jádrem tohoto skladovacího řešení je vozík jezdící uvnitř regálu kyvadlovým způsobem. Pohybuje se mechanicky a autonomně díky různým elektronickým součástkám (PLC, baterie, antény, senzory atd.). Obsahuje také řadu bezpečnostních prvků pro prevenci nehod.

Regály s kyvadlem jsou konstrukce pro nahuštěné skladování, které jsou speciálně navrženy tak, aby zajišťovaly bezpečný a plynulý pohyb vozíku kyvadla uvnitř regálu. Jsou opatřeny soustavou kolejnic pro pohyb vozíku a podepření ukládaných palet.

Kromě různých bezpečnostních prvků zabudovaných do vozíku má regálový systém s kyvadlem Mecalux také sadu příslušenství, které pomáhá zvýšit bezpečnost obsluhy a zboží a dodržovat platné předpisy.

Zvedací plošina paletového kyvadlového vozíku

Zvedací plošina

Je umístěna na horní ploše a zvedá paletu, aby ji vozík mohl přepravovat zálivem. Paleta leží na zvedacích podložkách.

Kola vozíku

Kola

Čtyři hlavní pojezdová kola spočívají na základně s kolejnicemi a umožňují jízdu vozíku. Jsou umístěna pod zvedací plošinou.

Vodicí kolečka vozíku

Vodicí kolečka

Tato čtyři malá kolečka se dotýkají boku kolejnice a vedou vozík v podélném směru. Zajišťují jeho hladký, bezpečný pohyb.

Integrovaný řídicí systém palubního PLC v jednotce kyvadlového vozíku

Palubní PLC

Programovatelný logický ovladač (PLC) je hlavním procesorem paletového vozíku: provádí pohyby vozíku a přijímá informace ze senzorů.

Anténa vozíku

Anténa

Umožňuje vozíku přijímat prostřednictvím Wi-Fi příkazy, které obsluha odesílá z řídicího tabletu.

Litiová baterie ve vozíku

Baterie

Vozík je napájen lithiovými bateriemi, které poskytují až 10 hodin autonomie při plné kapacitě v závislosti na teplotě a podmínkách zatížení.

Baterie jsou ve vozíku uloženy v prostoru pro baterie v jeho horní části

Prostor na baterie

Baterie je uložena ve snadno přístupném prostoru na horní straně vozíku, takže ji lze snadno a rychle vyjmout. Lze ji dobíjet přímo ve vozíku nebo v externí stanici.

Aretační systém paletového/vysokozdvižného vozíku

Aretační systém paletového/vysokozdvižného vozíku

Elektromagnety umístěné na základně vozíku posilují jeho upevnění k vidlicím vysokozdvižného vozíku a zabraňují jeho pohybu během manipulace.

Palubní detektory palet na vozíku

Palubní detektory palety

Čtyři vertikální laserové senzory umístěné v horní části vozíku pomáhají zajistit správnou polohu palety.

Detektory palet detekují polohu posledně vložené palety

Detektory palety uvnitř regálu

Ultrazvukové senzory detekující polohu posledně vložené palety.

Senzory na konci regálu

Senzory na konci regálu

Senzory umožňující vozíku určit vzdálenost od konce skladovacího zálivu.

Nárazníky vozíku pro tlumení nárazu na regály

Nárazníky vozíku

Jsou umístěny na koncích čela vozíku, aby tlumily nárazy na regál na konci zálivu.

Vypínač umožňující uživateli spustit nebo zastavit vozík

Vypínač

Tlačítko pro zapínání a vypínání vozíku. Svítí zeleně, když je vozík zapnutý, a červeně, když je vypnutý.

Ukazatel poruchy vozíku

Ukazatel poruchy

Sděluje stav vozíku. Stálé červené světlo signalizuje, že je zařízení připraveno k provozu, a blikající červené světlo signalizuje chybu nebo poruchu.

Ukazatel stavu baterie vozíku

Ukazatel stavu baterie

Signalizuje stav blížícího se vybití baterie. Když bliká, je baterii potřeba vyměnit nebo dobít.

Bezpečnostní nárazník vozíku

Bezpečnostní nárazník

Prvek umístěný na přední a zadní straně kyvadlové jednotky zabraňuje možnému zachycení nebo rozdrcení vozíkem. Funguje tak, že při kontaktu přeruší napájení vozíku.

Nouzový vypínač kyvadlové jednotky

Nouzový vypínač

Tlačítko zajišťující okamžité zastavení vozíku. Je zásadní ho použít před zahájením jakékoliv údržby.

Kyvadlové vozíky jsou vybaveny polohovací kamerou

Polohovací kamera

Usnadňuje vložení a vystředění vozíku v regálu. Mimořádně užitečná ve vysokých paletových regálech.

Na dobíjení baterií vozíku se používá nabíjecí stanice

Dobíjecí stanice

Nabíjecí zařízení s jednoduchým zasouvacím krytem, do kterého se baterie zacvaknou. Součástí je také samostatný kabel pro nabíjení baterie přímo ve vozíku bez nutnosti jejího vyjmutí.

Konstrukce stojanu na ukládání a nabíjení vozíků

Konstrukce stojanu

Nezávisle na konstrukci regálu slouží k uskladnění vozíků a k nabíjení jejich baterií (buď přímo ve vozíku, nebo po jejich vyjmutí).

Regály s kyvadlem jsou tvořeny nosníky, sloupky a kolejnicemi

Nosníky a stojiny

Regály se skládají z nosníků, sloupků a kolejnic, které tvoří úložné zálivy, po nichž se pohybuje kyvadlový vozík a v nichž jsou uloženy palety.

Kolejnice v regálu na pohyb kyvadlového paletového vozíku

Kolejnice

Každý skladovací záliv je vybaven dvojicí kolejnic se dvěma opěrnými úrovněmi: spodní, po které jezdí kyvadlový vozík, a horní, na které spočívá paleta.

Vnější opěrné kolejnice vozíku

Vnější opěrné kolejnice

Kotví a upevňují kolejnici k vnějšímu sloupku, tj. na vstupu/výstupu každého zálivu.

Vnitřní opěry kolejnic pro vozík

Vnitřní opěry kolejnic

Upevňují kolejnice k nosníkům ve všech bodech kromě vstupu/výstupu ze zálivu.

Nárazníky na konci kolejnice

Zarážky na kolejnicích

Prvky detekované kyvadlovým vozíkem, které za normálních pracovních podmínek zpomalují a zastavují jeho pohyb. Slouží pro vozík také jako referenční body, protože označují konec každého zálivu.

Centralizátor palet v regálech s kyvadlem

Centralizátory palet

Jsou namontovány na vstupních/výstupních bodech skladovacího zálivu a usnadňují umístění a vystředění palety.

Čelní a boční chrániče regálu s kyvadlovým vozíkem

Čelní a boční chrániče

Označují hranici, kam může obsluha s vysokozdvižným vozíkem dojet, aby nenarazila do regálu.

Ochranné kryty regálů s kyvadlovým vozíkem

Bezpečnostní kryty

Ty musí být instalovány ve všech volných prostorech, kde jsou přístupné zálivy, s výjimkou přední části skladovacího systému, kde záliv ústí do pracovní uličky.

Bezpečnostní síť regálů s kyvadlovým vozíkem

Ochranná síť regálu

Musí být upevněna po celé výšce regálu, která odpovídá výšce průchodů nebo pracovních ploch, pokud hrozí nebezpečí pádu volně loženého zboží. Pouze na čelo regálu se síť nedává.

Značky na podlaze skladovacího systému s kyvadlem

Podlahové značky

Omezují vstup osob s výjimkou pracovníků údržby. Čáry musí být namalovány před regálem (kde je provozován vysokozdvižný vozík).

Bezpečnostní piktogramy na regálech s kyvadlem

Bezpečnostní značky a piktogramy

Upozorňují obsluhu na existující rizika a popisují vlastnosti skladovacího systému.

Ochrana průchodů mezi regály s kyvadlovým vozíkem

Ochrana průchodů

Pokud jsou pod regály umožněny průchody pro evakuaci nebo údržbu, musí být na obou stranách instalovány bezpečnostní kryty a nahoře musí být namontována bezpečnostní síť.

Ochrana vychystávacích uliček mezi regály s kyvadlem

Ochrana uliček s vychystáváním ze spodní úrovně

Uličky určené k vychystávání na spodní úrovni regálu musí být v horní části chráněny sítí, aby se zabránilo pádu předmětů na pracovníky obsluhy.

Funkce řídicího systému paletového kyvadla Pallet Shuttle

Vysoká provozní všestrannost díky široké škále funkcí

Vysoká provozní všestrannost díky široké škále funkcí

Řídicí systém vozíku paletového kyvadla je zodpovědný za vydávání příkazů kyvadlově jezdícímu vozíku prostřednictvím tabletu připojeného k Wi-Fi. Software má velmi intuitivní uživatelské rozhraní, takže se velmi snadno používá. Všechny funkce lze provádět z tabletu a přiřazovací akce se provádějí dotykem.

Katalogy

Catalog - 3 - Radiove-ovladany - cs_CZ

Regálový systém s kyvadlovým vozíkem Pallet Shuttle (katalog)

Poloautomatický systém nahuštěného skladování s vysokou propustností

Stažení
MS_Compacta_CZ.pdf

Příručka bezpečnosti ve skladech

Regálový systém s kyvadlovým vozíkem Pallet Shuttle: provoz, používání, servis a údržba

Stažení
Catalog - 0 - Skladovaci-reseni-pro-palety - cz_CZ

Řešení skladování palet (katalog)

Systém skladování zboží na paletách

Stažení
Catalog - 2 - Easy-wms - cs_CZ

Software pro řízení skladu

Technologické inovace pro efektivní skladování

Stažení

Nejčastější dotazy

Paletové kyvadlo - označované také jako regál s pojízdným vozíkem, který se pohybuje tam a zpět v regálu - je poloautomatický skladovací systém pro nahuštěné skladování, který maximálně využívá dostupnou plochu k dosažení vyšší skladovací kapacity. Skládá se z elektricky poháněného kyvadlově jezdícího vozíku, řízeného na dálku obsluhou, který se pohybuje po kolejnicích uvnitř skladovacích regálů a samostatně vkládá a vyjímá palety.

Paletové kyvadlo představuje další vývojový stupeň běžnějších systémů nahuštěného skladování. Například ve srovnání s drive-in regály umožňuje kyvadlový systém skladování rozmanitější palety zboží. Je to proto, že místo uskladnění jednoho typu skladové jednotky v celé uličce může být v každém skladovacím zálivu umístěna jiná skladová jednotka. Navíc nemusí vysokozdvižné vozíky zajíždět do regálů obsluhovaných kyvadlovým vozíkem. To zefektivňuje úkony zakládání a odebírání palet a zvyšuje bezpečnost skladových operací významným snížením rizika srážek a nehod. Současně ve srovnání s posuvnými paletovými regály nebo paletovými regály s organizací toku palet umožňuje paletové kyvadlo větší hloubku zálivů a lepší využití výšky skladu.

Určitě. V jednom skladu mohou vedle sebe existovat různé skladovací systémy (selektivní paletové regály, drive-in regály, paletové kyvadlo s vozíkem jezdícím sem a tam v regálu atd.). Běžnou kombinací je například jedna část skladu s paletovými regály pro skladování širokého sortimentu skladových jednotek s malým počtem palet na jednotku a druhá část vybavená regály s kyvadlovým vozíkem pro skladování homogennějšího zboží s vysokým počtem palet na každou skladovou jednotku.

Ano, přidáním potřebných nosníků a kolejnic, které umožní pohyb kyvadlových vozíků uvnitř regálů.

Paletové kyvadlo je poloautomatický systém s paletovým vozíkem, který se automaticky pohybuje uvnitř regálu. Vyžaduje však, aby obsluha umístila vozík v regálu nebo jej z regálu vyndala, uložila nebo odebrala palety na vstupu do zálivu a z tabletu vybrala a zadala operaci, která se má provést.

Nicméně společnost Mecalux také nabízí i plně automatizovanou alternativu: automatizované paletové kyvadlo. U tohoto řešení jsou vysokozdvižné vozíky nahrazeny zakladačem nebo soupravou překládacích vozíků, které zcela autonomně přepravují kyvadlový vozík a palety ze vstupního bodu každého skladovacího zálivu. Kromě toho jsou v případě tohoto řešení všechny operace řízeny řídicím systémem skladu (WCS).

Ano, to právě je jedna z jeho největších výhod. Především obsluha nemusí s vysokozdvižnými vozíky vjíždět dovnitř regálů, jako je tomu u vjezdových drive-in regálů. A navíc je samotný kyvadlový vozík, který je dodáván s příslušným označením CE, vybaven několika zařízeními, která zajišťují jeho správné umístění v kolejnicích a okamžité zastavení v případě, že narazí na neočekávaný objekt. Systém je rovněž vybaven bezpečnostními kryty, které omezují přístup obsluhy do prostor, v nichž pracuje motorizovaný vozík, a regálovými bezpečnostními sítěmi, které chrání průchody a pracovní prostory před rizikem pádu břemen.

Nejprve obsluha použije vysokozdvižný vozík k umístění kyvadlového vozíku na vstupu do určeného skladovacího zálivu. Pak obsluha položí paletu na kolejnice zálivu těsně nad kyvadlový vozík. Obsluha pomocí ovládacího tabletu odešle příkaz. Kyvadlo pak paletu lehce nadzvedne a přesune ji na nejhlubší volné místo, kde ji uloží. Tento postup se opakuje, dokud není záliv plný. Před uložením poslední palety odebere skladník kyvadlový vozík. Při odebírání palet je postup opačný. Jenom v režimu FIFO se odebírání provádí z opačné strany regálu.

Ano, systém paletového kyvadla může fungovat na principu FIFO (první dovnitř, první ven), kdy první zaskladněná paleta je první vyskladněna. K tomuto účelu je třeba zřídit dvě pracovní uličky: přední neboli nakládací uličku, kde se palety ukládají, a zadní neboli vykládací uličku, kde se zboží odebírá. Tím se zabraňuje tomu, aby si obě operace vzájemně překážely.

Systém je rozšiřovatelný a paletové vozíky lze přidávat podle potřeby. Doporučený počet kyvadlových vozíků se určuje podle počtu požadovaných cyklů za hodinu a podle počtu operátorů aktivně působících v rámci každé pracovní směny. Z jednoho tabletu lze řídit až 18 kyvadlových vozíků.

Ano, i když k tomu je třeba umístit zpola naloženou nebo nepravidelnou paletu na standardní paletu, která slouží jako podřízená paleta.

To je velmi nepravděpodobné, protože vozík má indikátor stavu baterie, který obsluhu upozorní na nízký stav nabití. Pokud by došlo k úplnému vybití baterie na vjezdu do zálivu, lze k opětovnému zprovoznění vozíku použít náhradní baterii. Pokud by se však vozík zastavil ve větší hloubce, dá se vložit druhý vozík, který ho odtáhne pomocí záchranného háku.

Software pro řízení skladu Easy WMS společnosti Mecalux je vybaven modulem WMS & Pallet Shuttle Integration, což je funkce, která zjednodušuje a urychluje práci obsluhy tím, že konsoliduje ovládání systému WMS a paletového vozíku na jediné obrazovce.

Každý vozík unese až 1 500 kg.

Paletový vozík pro kyvadlovou přepravu palet je schopen dosáhnout maximální rychlosti 90 m/min bez nákladu a 45 m/min s nákladem.

Plošina vozíku zvedá paletu přibližně po dobu 2 sekund.

Ano, Na jedné straně existují dva typy vozíků podle provozní teploty: ty, které pracují při okolní teplotě (od +5 °C do +45 °C), a ty, které pracují při chladírenských a mrazírenských teplotách (od -30 °C do +5 °C). Vozíky určené pro provoz v chladném prostředí jsou vybaveny elektronickými součástkami, které jsou chráněny a vyhřívány, aby se zabránilo jejich poškození.

Na druhou stranu se každý typ vozíku dodává ve třech velikostech přizpůsobených nejběžnějším rozměrům palet. V každé konfiguraci je čelní rozměr vozíku stejný, protože v systémech paletového kyvadla se s paletami manipuluje na širší straně (1 200 mm). Liší se pouze jejich hloubka, přičemž každá konfigurace odpovídá jiné hloubce palety (800, 1 000 nebo 1 200 mm).

Lithiové baterie kyvadlového paletového vozíku poskytují autonomii až 10 hodin při plném výkonu v závislosti na teplotě a podmínkách zatížení.

Doba nabíjení lithiové baterie kyvadlového vozíku je 4 až 5 hodin. Pro zajištění nepřerušeného provozu systému se doporučuje mít náhradní baterie.

Pro výšku ani hloubku regálů není žádné technické omezení. Rozměry budou záviset na konkrétních potřebách jednotlivých skladů. Hloubku zálivů určuje homogenita zboží a počet palet na skladovou jednotku. Výška systému je omezena maximálním zdvihem vysokozdvižných vozíků a výškou stropu skladu.

Zeptejte se odborníka