Vjezdové regály (Drive-In)
Kompaktní skladování na principu skladování hromaděním. Určené ke skladování homogenní skladby zboží s maximálním využitím dostupného skladovacího prostoru.
Produkt
Regálový systém vjezdových (drive-in)/průjezdných (drive-through) regálů: dokonalý pro sklady s homogenní skladbou zboží a velkým počtem palet na skladovou jednotku
Vjezdové regály drive-in představují nejjednodušší a nejlevnější způsob kompaktního skladování. Jsou tvořeny několika regály a řadou uliček přístupných pro vysokozdvižné vozíky používané k ukládání a odebírání palet. Ve srovnání s běžnými paletovými regály toto řešení výrazně zvyšuje skladovací kapacity.
Tyto regály existují ve dvou konfiguracích: vjezdové (drive-in) (palety se zakládají a odebírají z jediné pracovní uličky) a průjezdné (drive-through) (palety se zakládají z přední uličky a odebírají ze zadní uličky) konfigurace.
Výhody regálových systémů typu vjezdové regály drive-in /průjezdné regály drive-through
- Maximální využití prostoru: umožňují vynikající využití veškeré dostupné podlahové plochy i výšky, čímž zvyšují skladovou kapacitu ve srovnání s běžnými paletovými regály.
- Jednoduché a úsporné: jedná se o nejjednodušší způsob kompaktního skladování s nejnižší možnou potřebnou počáteční investicí.
- Konfigurovatelné: hloubku a výšku těchto regálů lze upravit podle potřeby každého zákazníka a charakteru zboží, s nímž se ve skladu manipuluje.
- Jedna nebo dvě uličky: toto řešení se používá buď s jednou uličkou (zakládání a odebírání zepředu) nebo se dvěma uličkami (zakládání zepředu a odebírání zezadu).
- Naváděcí prvky: Vjezdové regály drive-in výrobce Mecalux obsahují příslušenství usnadňující pohyb vysokozdvižných vozíků a správné umísťování palet.
- Úspora energie: menší zaskladněný prostor snižuje rozlohu plochy, kterou je potřeba chladit v chladírnách a mrazírnách.
- Snadná správa zásob: v každé uličce je uskladněn jeden typ skladové jednotky, což zefektivňuje řízení zásob.
- Různé typy palet: tyto regály mohou sloužit k uložení palet různých hmotností a rozměrů.
Regály drive-in výborně využívají skladovacího prostoru, který máme k dispozici, a výrazně posílily naši skladovou kapacitu
Použití vjezdových regálů drive-in
Ideální pro sklady s malým počtem skladových jednotek a mnoha paletami
Vjezdové regály drive-in jsou ideální pro společnosti, které skladují homogenní objem skladových jednotek s velkým počtem palet na skladovou jednotku a chtějí maximalizovat podlahový prostor, který mají k dispozici, a kapacitu svého skladu.
Jak funguje kompaktní skladování v regálech typu vjezdové regály drive-in?
Zaskladňování a vyskladňování s vjezdovou a průjezdnou variantou
V systému kompaktního regálového skladování závisí správa skladových objemů na konfiguraci regálů. V případě drive-in paletových regálů se zaskladnění a vyskladnění provádí z jediné pracovní uličky. V případě průjezdných paletových regálů se používají dvě různé uličky.
Reference
Komponenty vjezdových regálů drive-in
Drive-in vjezdové regály Mecalux se vyznačují výrobní kvalitou všech svých komponent. Na prvky, které jsou nejvíce náchylné k opotřebení a korozi, se nanáší kataforézní povlak.
Konstrukce drive-in regálů se skládá ze sady rámů, které zajišťují vertikální podporu systému. Tyto rámy obsahují vnitřní uličky vybavené nosnými lištami, tj. vodorovnými profily, na které se pokládají palety.
Drive-in regály Mecalux mají řadu komponent - některé z nich jsou volitelné - které zvyšují bezpečnost systému a pomáhají předcházet nehodám při provozu vysokozdvižných vozíků uvnitř systému.
Katalogy
Příručka bezpečnosti ve skladech
Provoz, používání, kontrola a údržba regálových systémů drive-in/průjezdných
StaženíNejčastější dotazy
Drive-in regály, známé také jako vjezdové a průjezdné regály, jsou paletové regály pro kompaktní skladování, které se skládají z několika regálů tvořících vnitřní uličky s podpůrnými kolejnicemi pro uložení palet. Do konstrukce vjíždějí vysokozdvižné vozíky, které se pohybují uvnitř těchto uliček, kde nakládají a vykládají zboží. Díky výšce a hloubce uliček toto řešení skvěle využívá dostupný prostor a zvyšuje skladovací kapacitu ve srovnání s běžnými paletovými regály.
V závislosti na typu požadované strategie řízení zásob lze tento skladovací systém pro kompaktní skladování nakonfigurovat dvěma způsoby: vjezdové (drive-in) nebo průjezdné regály. U první a běžnější varianty se nakládka a vykládka provádí ze stejné pracovní uličky. Proto jsou zásoby řízeny metodou LIFO (poslední dovnitř, první ven). Naproti tomu v průjezdném regálu se palety ukládají a odebírají ve dvou různých uličkách: zboží se vkládá na jednom konci a odebírá na druhém. V tomto případě se postup zaskladnění/vyskladnění regálů provádí podle metody FIFO (první dovnitř, první ven). Tato konfigurace se obvykle používá v případech, kdy se systém používá jako kapacitní sklad nebo mezisklad pro účinnou regulaci toků mezi dvěma pracovními oblastmi (například mezi výrobou a expedicí nebo mezi různými výrobními fázemi).
Vjezdový/průjezdný regálový systém je kompaktní skladovací řešení, které splňuje širokou škálu požadavků. Jeho skladovací kapacita je větší než u běžných regálů. Navíc je to nejjednodušší a cenově nejdostupnější systém v porovnání s jinými řešeními skladů pro kompaktní skladování. Protože vysokozdvižné vozíky musí do regálů vjíždět, je při uskladňování a vyskladňování zapotřebí více času na manipulaci. Vzhledem k tomu, že každá ulička mezi regály je vyhrazena pro jednu skladovou jednotku, nedoporučují se paletové regály typu vjezdové regály drive-in pro sklady, které skladují širokou škálu různých produktů. Pro tyto scénáře má Mecalux jiná kompaktní řešení, která usnadňují správ u rozmanitějšího zboží. Patří sem gravitační skladování palet, zásuvné regály push-back a také systém nazvaný Pallet shuttle.
Pro návrh systému, který tvoří vjezdové regály drive-in, neexistují žádná konstrukční omezení. Maximální výška těchto regálů je však podmíněna maximální nosností použitého manipulačního zařízení a asistenčními systémy pro manévrování (kamera, předvolba výšky atd.).
Výška jednotlivých úložných úrovní drive-in regálů závisí na výšce palet a typu konstrukčního systému použitého pro stavbu regálů (s lištami GP nebo s lištami z C profilu). V prvním případě je výška skladovací úrovně rovna výšce palety plus 150 mm. U systémů s kolejnicemi z profilů C je výška skladovací úrovně rovna výšce palety plus 200 mm.
Hloubka každé uličky je součtem hloubky všech palet (včetně rozměrů nákladu, pokud zboží vyčnívá) a volného prostoru na jednotku, který je nejméně 25 mm. Počet palet uložených v každé uličce je přitom obvykle násobkem výrobních dávek nebo palet, které se vejdou do nákladního automobilu. Například uličky drive-in regálové jednotky používané pro skladování hotových zakázek mohou být navrženy tak, aby pojaly 11 palet do hloubky a 3 do výšky. To by se rovnalo kapacitě nákladního přívěsu, která je 33 palet.
Pro dosažení maximální efektivity by všechny palety uložené ve stejné skladovací uličce měly být stejného typu skladové jednotky. Tím se zabrání zbytečným operacím.
Na rozdíl od běžných paletových regálů se u kompaktních vjezdových drive-in regálů manipuluje s paletami ze širší strany, přičemž jejich spodní podlážky jsou kolmé k nosným profilům. To znamená, že vysokozdvižný vozík uloží paletu tak, že její spodní podlážky svírají s podpěrnými kolejnicemi úhel 90°.
V drive-in regálech se používají zakladače a vysokozdvižné vozíky s protizávažím. Zatímco výškový dosah modelů s protizávažím obvykle nepřesahuje 7,5 m, dosah retraků může přesáhnout 11 m na výšku.
Vzhledem k tomu, že vysokozdvižné vozíky jezdí uvnitř regálových uliček, je třeba počítat s dostatečnými vzdálenostmi, které jim umožní bezpečnou práci (např. minimální vzdálenost 75 mm mezi každou ze stran vysokozdvižného vozíku a svislými prvky). Stejně tak musí být první úroveň podpěrných kolejnic umístěna v takové výšce, aby nezasahovala do součástí vysokozdvižného vozíku (např. podvozku).
Zeptejte se odborníka